Het eiwitdieet staat inmiddels bekend als één van de meest efficiënte manieren om gewicht te verliezen. Maar waarom hebben mensen met dit dieet succes waar andere methoden om af te vallen door de mand vallen? Lees hieronder het verhaal van Lotte. Zij besloot twee maanden terug om af te vallen door middel van het eiwitdieet.
Afvallen met het eiwitdieet - een persoonlijk ervaring
Ik ben altijd van nature slank geweest maar ik ben inmiddels ook geen tiener meer. Waar ik vroeger gemakkelijk weg kwam met een ongezond dieet, merk ik de laatste twee jaar niet meer zoveel mazzel heb. Langzaam maar zeker begonnen de pondjes aan te komen.
Als je altijd gewend bent een mooi figuur te hebben, dan zul je op een dag flink schrikken in de spiegel. Dit overkwam mij twee maanden geleden dus en daarom heb ik besloten het eiwitdieet (dat van Be-Slank.nl ) te volgen.

Waarom heb ik voor het eiwitdieet gekozen?
Na onderzoek te doen op het internet ben ik uitgekomen op het eiwitdieet. Een aantal dingen die ik over dieet heb gelezen spraken mij aan. Zo hoef je niet allerlei pilletjes of voedingssupplementen in te nemen. Het eiwitdieet legt de nadruk op het innemen van (gezonde) eiwitten.
Wanneer je veel eiwitten consumeert, krijg je sneller een vol gevoel. Het wordt dus makkelijker om de drang naar ongezond voedsel in bedwang te houden. Bovendien zijn eiwitten belangrijke bouwstoffen voor het lichaam. Ik wilde toch weer beginnen met sporten en door extra eiwitten te consumeren zie ik sneller resultaat!

Hoe gaat het eiwitdieet nu in zijn werk?
Sinds ik begonnen ben en binnen twee maanden zo'n acht kilo ben afgevallen, vragen veel mensen wat ik nu precies doe. Er zijn veel misverstanden over het eiwitdieet en diëten in het algemeen de wereld in geslingerd. In tegenstelling tot wat sommige misschien denken, eet ik relatief normale maaltijden. Zo sta ik bijvoorbeeld iedere morgen op met twee gebakken eieren, bacon, een sneetje brood en een stuk fruit.
Ook de lunch en het avondmaal zijn in principe niet heel bijzonder. Zo eet ik tijdens de lunchpauze opnieuw een sneetje brood (rogge- of volkoren brood), dit keer met kipfilet of rookvlees en als avondeten probeer ik zoveel mogelijk te variëren. De ene keer een visje, de andere keer helemaal geen vlees. Wel probeer ik zoveel mogelijk "witte" producten zoals aardappelen, witte pasta en witte rijst te vervangen door volkoren varianten .
Soms heb ik echter geen tijd om te koken of een ontbijt klaar te maken. In dat geval trek een eiwitshake uit de kast. Deze bevatten alles wat ik nodig heb om genoeg energie voor de dag te hebben en geven bovendien een vol gevoel. Ze zijn in meerdere smaken verkrijgbaar waardoor dus ze niet zo snel vervelen.

Het resultaat mag er zeker wezen!
Inmiddels ben ik zo'n twee maanden bezig met het eiwitdieet en ik moet zeggen dat ik positief verrast bent. Ik ben zo'n acht kilo afgevallen en heb bijna mijn oude figuur terug. Plotseling heb ik weer erg veel keuze als ik de deuren van mijn kledingkast opentrek. Alle jurkjes en broeken van twee jaar terug zitten weer als gegoten.
Ik kan het eiwitdieet en het drinken van eiwitshakes dan ook echt aanraden. Het volgen van het dieet is niet moeilijk en je ziet snel resultaat. Beide zijn toch wel belangrijk als je gemotiveerd wilt blijven om je aan een dieet te houden.

aardbeien eiwit shake van Be-Slank poeder

Afvallen met shakes is inmiddels al geen nieuws meer. De eerste dieetshakes zijn ondertussen al meer dan een decennium op de markt. Maar in tegenstelling tot andere diëten, neemt het gebruik van dieetshakes alsmaar toe.
Waar shakes zo'n tien jaar geleden voornamelijk door atleten en bodybuilders werden gedronken, zijn deze in de tussen tijd bij iedereen ingeburgerd. Proteïneshakes, eiwitshakes, dieetshakes, uiteindelijk hebben al deze shakes een hoop dingen met elkaar gewoon - ze zorgen voor de juiste hoeveelheid bouwstoffen voor het lichaam en zorgen bovendien voor een vol gevoel.

Het grootste voordeel van eiwitshakes
Er is een reden waarom veel mensen stoppen met het volgen van een dieet. Deze reden is dan ook precies waarom eiwitshakes ( http://be-slank.nl/eiwitshake-vergelijker/) voor veel mensen wel werken. Het is namelijk erg lastig om voor een lange tijd gemotiveerd genoeg te blijven om een dieetschema te volgen. Zeker wanneer de resultaten uitblijven en het hongergevoel alsmaar toeneemt.
Afvallen met shakes is op dit vlak een stuk aangenamer. Allereerst hoef je geen speciaal schema te volgen. Vervang een aantal van jouw maaltijden op een dag met een shake en je bent al goed op weg. Daarnaast geven de shakes je een vol gevoel waardoor de verleiding om te snacken dus in bedwang wordt gehouden.

Afvallen met shakes geen magisch wondermiddel
Waar je rekening moet houden is dat het afvallen met shakes geen miraculeuze kuur is. Je zult dus naast het drinken van deze shakes dus ook zelf werk verrichten. De volgende zaken zijn belangrijk om rekening mee te houden als je succesvol wilt afvallen met het drinken van eiwitshakes:

- Regelmatig sporten
- De juiste mindset
- Stoppen met het eten van ongezond voedsel

Zonder deze drie zaken kun je je maaltijden wel vervangen met eiwitshakes; toch is de kans groot dat je uiteindelijk afhaakt of niet de resultaten behaalt die je graag had willen zien.
Afvallen met shakes is juist zo populair omdat het met deze shakes een stuk makkelijker is om van ongezonde dingen af te blijven en je zelf goed te voelen met de behaalde resultaten.

zo maak je proteïne shakes

Dieet shakes zijn de laatste jaren een stuk populairder geworden. Waar eiwitshakes vroeger vooral door atleten en krachtsporters werden genuttigd, maken de shakes inmiddels deel uit van verschillende soorten diëten.
Nu de shakes erg populair zijn geworden, zijn er ook veel meer variaties op de markt. Hierdoor kan het lastig zijn om te kiezen welke shakes nu het beste zijn. Er is namelijk gen concreet antwoord op deze vraag. De verschillende shakes hebben weer verschillende voordelen waardoor je dus met meerdere factoren rekening moet houden.

Hoe kun je alsnog door het bomen het bos zien?

We hebben hieronder een aantal zaken opgesomd die je kunt gebruiken voor een grondige dieet shakes vergelijking.

Welke factoren zijn van belang voor een goede dieet shakes vergelijking?
Als je dieet shakes met elkaar wilt vergelijken, kun je dit op meerdere manieren aanpakken. Je kunt de shakes allereerst op prijs en volume vergelijken. Voor sommige shakes betaal je veel meer per shake dan andere shakes. Daarnaast hebben sommige shakes meer volume dan andere shakes.
Het vergelijken van shakes op basis van de prijs is gunstig voor de portemonnee maar goedkoop kan duurkoop zijn. Daarentegen is het ook weer niet altijd zo dat het duurste product ook meteen het beste en meest gezonde product is. Als je een grondige, objectieve dieet shakes vergelijking wilt uitvoeren, dan dien je voornamelijk naar het aantal calorieën, suikers, eiwitten en koolhydraten te kijken. Een goede dieetshake bevat zo min mogelijk calorieën, suikers en koolhydraten en genoeg eiwitten. De koolhydraten die de shake bevat, zullen bovendien goede koolhydraten en dus niet slechte koolhydraten zoals suikers.

Welke ingrediënten zijn valkuilen?
Om de shakes lekkerder te maken, kiezen veel fabrikanten voor het toevoegen van suikers en andere "lekkere" ingrediënten. Hierdoor worden de shakes drinkbaarder maar ook minder gezond. Als je dus echt wilt afvallen, kun je deze shakes beter links laten liggen.
Bovendien lees je vaak op de verpakking over speciale ingrediënten die de shakes nog efficiënter maken zoals acai bessen of enzymen met vreemde namen. In de meeste gevallen zijn dit geen actieve ingrediënten waardoor het nut van deze toevoegingen erg discutabel is. Je betaalt waarschijnlijk echter wel het dubbele voor deze dieetshakes.

Wat maakte een goede dieetshake?
Uiteindelijk draait het met een dieetshake voornamelijk om de eiwitten. Dit zijn de bouwstoffen die het lichaam nodig heeft. Bovendien zorgen de eiwitten voor een vol gevoel. Een dieetshake met een laag gehalte aan eiwitten is dus minder effectief dan een shake met een hoog gehalte.
Als je dus op zoek bent naar een goede dieetshake, let dan op het aantal eiwitten, koolhydraten, suikers en vet.

13
Jan
2014

Wat is Fitness en hoe maakt het mij Fit?

Posted by Klaas
goed voor gezondheid is bewegen

Als je je bezig houdt met gezondheid en sport dan is fitness een term die je meerdere malen tegenkomt. Oorspronkelijk geeft deze Engelse term de mate van fitheid van een persoon weer. Tegenwoordig wordt met de term echter gerefereerd naar sporten met het doel gezonder en fitter te worden.
Fitness is in deze definitie dan ook een verzameling van activiteiten die het lichaam sterker maken. Deze oefeningen kun je uitvoeren met behulp van machines in een sportschool of fitnesscentrum maar kunnen ook, zonder hulpmiddelen, thuis uitgevoerd worden.
Wat is het doel van fitness?
Het hoofddoel van fitness oefeningen zijn het verbeteren van de gezondheid door het lichaam te trainen. Een sterk, getraind lichaam is weerbaarder en daarom dus ook meer gezond.
Dat er meerdere definities zijn voor een gezond lichaam, valt af te leiden uit de verschillende soorten fitness die uitgevoerd kunnen worden. Zo zijn er fitness oefeningen voor het verbranden van vet, het verbeteren van het uithoudingsvermogen, het vergroten van de spiercapaciteit en algemene fitness oefeningen.

Fitness speelt belangrijke rol in een dieet
Welk fitnessprogramma je wilt volgen, is afhankelijk van welk doel je voor ogen hebt. Als je vooral op zoek bent naar het verbeteren van je gezondheid, dan kun je je het beste richten op algemene fitness oefeningen en oefeningen om vet te verbranden.
Wanneer je een dieet volgt, is het belangrijk om het dieet aan te vullen met voldoende beweging. Fitness is dan een logische keuze, zeker omdat fitness, net als een dieet, ingezet kan worden om gewicht te verliezen. Beide vullen elkaar dus aan.

Fitness verbetert de gezondheid
Fitness is niet alleen nuttig voor het verbranden van vet. Het zorgt voor een algehele verbetering van de gezondheid. Door regelmatig fitness oefeningen te doen, kun je de volgende problemen van het lichaam voorkomen of in ieder geval verkleinen:

- Diabetes
- Hartcomplicaties
- Osteoporose
- COPD
- Hypertensie

Conclusie
Als je dus begonnen bent met een dieet, dan is het verstandig om ook fitness op te pakken. Zo zorg je ervoor dat je het maximale haalt uit een dieet. Het volgen van het eiwitdieet met dieetshakes is bijvoorbeeld een tijdelijke maatregel. Zodra je eenmaal op gewicht bent en dit ook kunt blijven, kun je langzaam weer overstappen naar een normaal, maar gezond, dieet.